اگر شما هم از افرادی هستید که تا کنون سفر هوایی نداشته و استرس سوار شدن به هواپیما دارید یا در طول پرواز با مشکلات هاضمه مواجه می‌شوید، بهتر است تغذیه خود را بررسی کنید.

بهترین توصیه‌ها قبل و حین پرواز شامل این موارد است:

_سعی کنید قبل از پرواز غذا‌های سنگین و اضطراب آور مصرف نکنید

_پیش از پرواز معده خود را بیش از حد خالی نگه ندارید و یک خوراکی سالم و سبک مصرف کنید

_در طول پرواز یا پیش از آن مشروبات الکلی ننوشید

_اگر فردی مستعد آلرژی هستید در طول پرواز غذا‌های آماده هواپیمایی را نخورید و از خوراکی‌های خانگی استفاده کنید. البته این خوراکی‌ها باید ساده و در حد لقمه‌هایی کوچک باشد و قرار نیست در طول پرواز قابلمه قرمه سبزی را همراه داشته باشید

_اگر معده حساسی دارید قبل از پرواز دارو‌های ضد تهوع مصرف کنید

_اگر اضطراب پرواز دارید، حتما دارو‌های آرامبخش مصرف کنید

_در طول پرواز با معده خالی قهوه ننوشید چرا که موجب ایجاد سردرد میگرنی و تهوع می‌شود

_اگر فشار خون بالا یا بیش از حد پایین دارید مراقب دارو‌ها و خوراکی‌هایی که مصرف می‌کنید باشید

_از خوردن خوراکی بیش از حد در طول پرواز اجتناب کنید

_آب نوشیدن در طول پرواز خوب است، اما نوشیدن بیش از حد آب باعث تکرر ادرار و اضطراب می‌شود

دسته‌ها: اخبار روز